Debbie’s boek is binnen

the corporate blogging book
Op 3 augustus aanstaande is de officiële release van Debbie Weil’s ‘The Corporate Blogging Book‘, maar vandaag al kreeg ik haar voorpublicatie in de brievenbus. Dankzij een mailtje en een PayPal-betaling (klasse systeem!) van de portokosten. In de begeleidende brief van de uitgever staat dat er voor managers en leidinggevenden enorm veel bruikbare dingen in staan, maar dat de drie belangrijkste zijn:

  1. Bedrijven bloggen niet; mensen bloggen. En het ontwikkelen van een onweerstaanbare ‘bloggy’ stem in je blog – eentje die uitnodigt tot interactie met je lezers – is zowel kunst als wetenschap.
  2. Het is niet moeilijk om te beginnen. Doe het gewoon. En hou je daarna pas bezig met meten en bewaken.
  3. Bij dit alles is het niet te doen om ‘cool’ te zijn. Het gaat erom je klanten beter te begrijpen – en dat online.

Aan de binnenkant van de kaft schreef Debbie: ‘To the continual flourishing of corporate & CEO blogging!’. Als ik ‘em uit heb, zal ik hem aan Arwin Nimis lenen (directeur stafbureau Marketing & Communicatie). Misschien vindt hij dit een leuk boek voor in de vakantie?

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: